Tuesday, May 19, 2009

Kursus Kepimpinan Asas Pergerakan Puteri Islam Malaysia

KPLI...bukan sahaja untuk belajar kurikulum tetapi perlu mengetahui segala apa jua ilmu yang perlu untuk menjadi guru yang serba boleh. Berkesan daripada hal ini, setiap pelatih KPLI perlu juga mengikuti aktiviti unit beruniform. Terpilih menjadi ahli Puteri Islam (badan beruniform semenjak ku sekolah rendah + menengah) tidak pernah berubah...hehe.

21-24 April 2009, kami berangkat ke Teluk Nipah, Pulau Pangkor sebagai melengkapi syarat untuk dibolehkan menjadi pemimpin di sekolah kelak... Seramai lebih 300++ pelatih dari 4 institut zon tengah mengikuti kursus ini. Pelbagai aktiviti dijalankan dan yang tak dapat ku lupa detik “survivor” di mana setiap kumpulan hanya diberi tepung dan 5 biji telur. Kami dikehendaki memasak menggunakan bahan tersebut tanpa bantuan api...haha...tetapi terpaksa juga dibantu kerana kami tidak dapat menyalakan api dengan batu.haha! Hasilnya...tercipta dua resepi khas iaitu Roti Nan D’Pangkor dan Telur A’ala...(nanti ye saya downloadkan gambarnya)

Sebenarnya banyak perkara mahu dikongsi, tetapi kesuntukan masa membataskan saya untuk terus menulis. Mungkin akan ada sambungan di lain hari...tunggu....

Gambar-gambar ini khas untuk tatapan semua...


3 comments:

  1. wah seronoknya aku baca cite2 ko ni...aku amat kepingin jd mcm ko but i have tried for 3 times..failed.anyway, slmt maju jaya...kongsi la byk cite lg..aku suke =)

    ReplyDelete
  2. hehe..tq2...insyaallah,ada rezeki tak ke mana...tq zura...ni suka nak menulis ni...hehe

    ReplyDelete